Ahad, 6 November 2011

Salam Aidiladha

Allahuakhbar!Allahuakhbar!Allahuakhbar!Walilalillham

Saya berhajat untuk menulis tajuk baru pada malam raya Aidiladha tetapi disebabkan saya mahu sertakan sekali dengan gambar-gambar penyembelihan korban maka saya menangguhkan tulisan terbaru saya sehingga selesai penyembelihan korban pada pagi raya selepas solat sunat Aidiladha.

Aidiladha kali ini terasa kelainan disebabkan ketiadaan ibu bapa saya yang sedang mengerjakan haji di Tanah Suci Mekah. Tinggallah saya serta 4 adik beradik yang lain beraya serta menguruskan rumah.

UUM telah bercuti awal bermula daripada cuti Deepavali digabung dengan cuti Aidiladha dan cuti pertengahan semester. Hasilnya, tiada minggu ulang kaji (study week) untuk mahasiswa UUM. Memang terbaik.

Post kali ini hanya ringkas dan tiada apa yang mahu dibicarakan. Saya Cuma ingin mengucapkan Selamat menyambut Aidiladha kepada semua umat Islam yang mengenali saya. Moga kita mengambil iktibar penghayatan ibadah korban dalam kehidupan kita.

Allahuakhbar!Allahuakhbar!Allahuakhbar!Walillalilham.




Tiada ulasan: